Hogyan gátolja üzleti sikereidet a flash?

Most egy olyan témáról olvashatsz, amiről a webdesign cégek többsége nem szívesen beszél. Vagyis ez csak félig igaz, hiszen az előnyöket igenis megemlítik.

A flash napjainkban rendkívül divatos webdesign technika. Ez nem is csoda, hiszen rendkívül látványos, és igencsak fel tudja dobni az oldal hangulatát, a ha a látogatónak elég gyors gépe van. Aki rendel egy flash alapú weboldalt, egy flash menüt vagy animációt a cégének, az igen csak elégedett lesz weboldalával, hiszen a weboldala látványos, és azt sugallja, hogy rengeteg pénzbe került. Ez remek benyomást kölcsönözhet a cégnek. Egy weboldal készítési technikákban kevésbé jártas cégvezetőt egy flash oldallal lehet a leginkább “levenni a lábáról”. Ha elkészítünk egy flash alapú weboldalt garantáltan elégedett lesz a megrendelő a látvánnyal. De valóban csak azért csináltatunk weboldalt a cégünknek, hogy gyönyörködhessenek benne a látogatók? Vagy a bevételünket akarjuk növelni?

Magas bevétel kontra látványos animációk

Már tudjuk, hogy rendkívül látványos lehet a weboldalunk a flash animácók révén. Ám van néhány apró probléma, amit a webdesign cégek nem említenek meg, ha a téma a flash menüre vagy flash animációra terelődik. Az első és legfontosabb az, hogy a keresők (pl. a Google) nem tudják értelmezni a flasht. Így a weboldalt úgy jutalmazzák, hogy lejjebb kerül a keresési eredmények között.

Gondolkodjunk el tehát azon, hogy megéri nekünk az, ha van egy nagyon szép és látványos oldalunk, amit kb. 70%-al kevesebben látogatnak csak azért mert flash van rajta? Van akinek megéri, mert nem azért készíttet weboldalt, hogy bevételt termeljen.

Azonban nem ez az egyetlen hátránya a flashnek. Ugyanis az emberek igen nagy része folyamatosan tér át alternatív böngészőkhöz leváltva ezzel az Internet Explorert. Ilyen alternatíva pl. a FireFox, az Opera, stb. Ezek azonban többnyire nem jelenítik meg a flash animációkat, csak egy flash lejátszó installálása után. Így néhány látogató, aki nagy nehezen megtalálja flashes oldalunkat, üres szürke felületet lát csak a flash helyén. Joggal lesz tehát morcos, és keres más weboldalt, amivel nincs ennyi probléma.
Tény: a látogatóknak már csak kevesebb mint 60%-a használ Internet explorert és ez a szám folyamatosan csökken. Természetesen az alternatív böngészőkhöz is vannak modulok, melyek segítenek a flash megjeleníthető, de ezeket nem mindenki telepíti.

A harmadik probléma a flashel az, hogy rendkívül drága mulatság. Nem csak arra gondolok, hogy többet elkérnek az elkészítéséért, hanem arra is, hogy a módosítása sokkal költségesebb, és a weboldalad látogatottságát is rontja, tehát kevesebb bevételt hoz egy szép flashes oldal, mint egy szép flash nélküli. Attól, hogy egy oldal nem mozog és zenél, még lehet szép.

Most nézzük a látogatók szempontjából a dolgot. Vajon hány látogatónak van kedve és ideje végignézni a látványos intrót vagy kergetni csillogó mozgó menüsor?

A legtöbb esetben a céges weboldalakon azért van flash, mert vagy csak ahhoz ért a webdesign cég, mivel ehhez nem kell programozói tudás, vagy a cég vezetőjének tetszik, és nem tudja, hogy ezzel bevételektől fog elesni. Az internet böngészése közben a látogatók minél gyorsabban akarnak hozzájutni minél több hasznos információhoz. Ebben a flash intrók és flash oldalak betöltési ideje csak hátráltatja őket.

Összességében tehát azt mondhatom el, hogy a flashnek is meg van a helye. A művészeti oldalakon, a webes játékok oldalain, és még sorolhatnám, de semmiképp nem az információ központú üzleti világban vagy az üzleti weboldal készítés területén. Így a választás a tied, hogy flashel szeretnél weboldalt, vagy flash nélkül.

How does flash hinder your business success?

Now you can read about a topic that most web design companies are reluctant to talk about. That is, this is only half true, as the benefits are indeed mentioned.

Flash is an extremely fashionable web design technique nowadays. This is no wonder, as it is extremely spectacular and can quite throw up the atmosphere of the site if the visitor has a fast enough machine. Anyone who orders a flash-based website, a flash menu, or an animation for their company will be very happy with their website, as their website is spectacular and suggests that it has cost a lot of money. This can make a great impression on the company. A business leader less versed in website creation techniques can best be “taken off their feet” with a flash page. If we create a flash-based website, the customer is guaranteed to be satisfied with the look. But are we really just making a website for our company so that visitors can enjoy it? Or do we want to increase our revenue?

High revenue versus spectacular animations

We already know that our website can be extremely spectacular through flash animations. But there are some small issues that web design companies don’t mention when the theme shifts to the flash menu or flash animation. First and foremost, search engines (such as Google) cannot interpret the flash. Thus, the website is rewarded by being ranked lower in the search results.

So let’s think about it, it’s worth it for us to have a very nice and spectacular page that’s about. Are they 70% less visited just because you have a flash on it? There are those who deserve it because you are not creating a website to generate revenue.

However, this is not the only downside to the flash. This is because a large proportion of people are constantly switching to alternative browsers, replacing Internet Explorer. Such an alternative is e.g. FireFox, Opera, etc. However, these usually do not display flash animations until after you have installed a flash player. So some visitors who have a hard time finding our flashes page will only see an empty gray area on the flash site. So you’ll rightly be grumpy and look for another website that doesn’t have that many problems. Fact: Less than 60% of visitors now use Internet Explorer and that number is steadily declining. Of course, there are also modules for alternative browsers that help flash display, but not everyone installs them.

The third problem with flash is that it is an extremely expensive pastime. Not only do I think they’ll ask you to make more of it, but also that modifying it is much more costly and will reduce traffic to your website, so a nice flashes page will generate less revenue than a nice one without flash. The fact that a page doesn’t move and make music can still be beautiful.

Now let’s look at it from a visitor perspective. How many visitors are in the mood and time to watch the spectacular intro or chase a gleaming moving menu bar?

In most cases, corporate websites have flash because either the web design company understands it, as it doesn’t require programming knowledge, or the company manager likes it and doesn’t know it will lose revenue. While browsing the Internet, visitors want to get as much useful information as possible as quickly as possible. In this, the loading time of flash intros and flash pages only hinders them.

So overall, I can say that the flash has a place, too. I could list it on art pages, web game pages, and more, but by no means in the information-centric business world or in the area of ​​business website creation. So the choice is yours whether you want to flash your website with or without flash.

Kategória: Hirek | A közvetlen link.